Tankar om, vad tänker du om?

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Nancy - 10 augusti 2012 09:04


Jag råkade gå in på en blogg och läsa mina tankar skrivna i den där bloggen. Jag läste min text igen, dvs. original texten och läste igen plagiattexten. Jo det var tagit från mig. Personen i frågan har även börjat sitt inlägg genom att kopiera första meningen från mitt inlägg. Mitt inlägg publicerades 18 timmar före hennes inlägg. Så hon var snabb.


Min blogg har till syfte att uppmuntra dig till självreflektion om diverse ämne, men inte för att du ska kopiera tanken och ta några rader och lägga till några rader och göra det till ditt eget inlägg. Du som har gjort så, du kunde väl ha lämnat en kommentar eller nämnt min blogg i ditt inlägg. Då skulle jag har blivit glad att jag inspirerade dig. Dock blev jag faktiskt ledsen över detta. Jag ägnar tid och energi för att skriva mina texter och att du bara går in på min blogg, kopierar rader och publicerar det i din blogg är osjyst. Mina läsare som läser din blogg också kommer att upptäcka plagiaten.


Jag vet att du kommer att läsa detta inlägg. Jag vill säga till dig att du måste sluta genast med att kopiera mina texter!!! I fall du gör det ändå, lämna en kommentar eller nämn min blogg som inspirationskälla i dina inlägg...



 


 

Råd till tankelösa bloggare:

Ta inte andras tankar och inlägg! Bli inspirerade, men kopiera inte!! I fall du gör det lämna ett spår efter dig eller nämn bloggen som du har tagit texten från i ditt inlägg. Har du otur så går tanke-och text ägaren till din blogg och då är du avslöjad...




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Följ bloggen på facebook

Fråga mig

2 besvarade frågor

Translate

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Kategorier

Arkiv

Total antal besökare

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards